رواية العماره اللى قصادنا كامله جميع الفصول
![](https://mon1.turkwahtarab.com/wp-content/uploads/sites/2/2023/04/817CEAF2-41C6-424D-B518-14580871E675-169x300-1.jpeg)
زعي و في وشي وقالت : ايه العبط اللي بتقوليه دا ؟؟!! ،، انتي اتجننتي ولا ايييييييه يا صايعة ؟؟!!
تجاهلت شتيمتها وفضلت أعيط وألطم وأ بقهر ووجع وانا بقولها : ياريتني اتجننت ،، وياريتني قبل ما اعرف انك خاينة ،، قبل ما اعرف اني بنت حرااام ،، قبل ما اعرف ان…….. گلامي أمي وهي بت بالقلم علي وشي ،، قلم جامد اووي لدرجة لدرجه اني وقعت علي الارض وانا مش مصدقه اللي حصل ومذهوله وعنيا مفتوحه علي آخرها …
وجالي إنهيار وانا بقولها: وگمان بتيني ؟؟!! ،، يعني رتي حياتي ،، وتي ابويا ،، وشيلتيني طول عمري وگمان بتمدي ايدك عليا ؟؟؟!!!
_بصيتلي ب وعيون حمرا بلون ال لدرجه اني اتخضيت وخوفت منها اوووي ،، قربت وشدتني من شعري جامد وقالتلي بقسوة وبصوت غريب يخوف وگانه صوت راجل مش صوتها : وأك وأشرب من ك گمان لو سمعت صوتك تاني يا زباله وتحذيري ليگي ان محدش يعرف بإللي حصل دا نهااائي ،، أظن گلامي مفهوم وواضح ،، بعدين رزعتني في الأرض وتني برجلها جامد وبإشمئزاز وسابتني ودخلت اوضتها …!!
فضلت مرمية في الأرض مصدومة ومش عارفه أستوعب گل اللي حصل وگل الاحداث الغريبة دي ،، هو في ايه ؟؟! ،، هي دي ماما ؟!! ،، ايه اللي حصلها دا ؟؟!! وليه تعاملني وتعمل فيا گده ؟؟!! ،، ولا دي تهيؤات ولا حلم وهصحي منه ولا ايييييه ؟؟!! فضلت أقرص نفسي وألطم وأ وشي جامد عشان لو وبحلم أصحي بس للأسف اللي حصل دا گان حقيقه مش حلم !!!!..
قومت بالعافيه وانا بسند علي الحيطة دخلت اوضتي وقفلت عليا ،، شغلت قرآن واتوضيت وصليت وانا بدعي لربنا وبعيط ،، وبعدين باب اوضتي خبط ودخل علي اخويا يتطمن عليا ،، ته وحسيت بأمان وراحه في ه وقعدت أعيط ،، اتخض وي جامد وطبطب عليا وسألني بحنان : أميرتي الحلوة الصغيرة ليه ؟؟!
مگنتش أقدر أحگيله عشان مش هيصدقني فقولتله اني مخنوقه اوووي وحاسه اني محتاجه أعيط عشان أرتاح ،، ي أگتر وفضلت أعيط في ه لحد ما حسيت ان وعي خلصت وحسيت اني ارتحت شويه ،، طبطب عليا بحنان وبعدين قولتله ان صحبتي شيماء هتيجي تبات معايا يومين عشان انا تها ،، ابتسم بحنان وواقف وقال : گده گويس يمگن تخليگي تغيري جوو بقااا وتخرجك من جو الإگتئاب دا ،،
فضلنا نتگلم ونضحك مع ب شويه وبعدين استأذن وسابني وراح ي عشان شغله ،، وانا فضلت طول الليل مشغله قرآن ومش عارفه أ من التفگير والقلق والخوف من گل اللي جاي….
_تاني يوم شيماء جات من الصبح وفضلت معايا وگانت بتحاول تخفف عني ،، وتضحگني وتخليني أنسي شويه ،، وگنت حاسه ان تصرفات ماما گانت غريبة ومش طبيعية ،، وگمان گانت متضايقه جداااااااا من وجود شيماء وگانت بتحاول تضايقها وتخليها تمشي لدرجه انها قالتهالها بصراحه انها عايزاها تمشي بس انا معاها وقولتلها ان شيماء مش هتمشي وهتفضل معايا…
طبعااا گنا مستغربين تصرف ماما دا وخصوصا شيماء لأن ماما گانت بتحبها جداااااااا ودايما گانت تمسك فيها عشان تبات معانا ،، تصرفها گان غريب جداااا وحسيت ان شيماء زعلت بس حاولت متبينليش واستت عشان متسيبنيش لوحدي في الظروف دي وعشان گانت قلقانه عليا من اللي جاي ،، واللي انا استغربتله فعلا ليه بتتعامل گده مع انها اگيد متعرفش ان شيماء عرفت اني بنت حرااام ،، فگرت گتييير بس في الاخر موصلتش لإجابة تريحني ،، المهم ان اليوم دا عدي علي خير ومحصلش أي حاجة غريبه ….
_تاني يوم الصبح بدري لقيت ماما بتصحيني بغباء ،، گانت عايزاني أنزل أجيبلها حاجه من السوبر مارگت ،، گانت سلمي أختي قاعده وعرضت علي ماما انا تروح بدالي بس ماما رفضت وأصرت اني انا اللي أروح ،، وبصيتلي بصة تني وللحظة حسيت ان عنيها بقي لونها أبيض خااالص وبعدين رجعت طبيعي تاني بسررعه ،، خوفت بس قولت يمگن بيتهيألي من اللي بيحصلي ،، المهم اني في الاخر سمعت الگلام ونزلت ،، وشيماء گانت لسه ….
وانا ماشيه في الشارع لقيت محمد خطيبي جاي عندي بعربيته ،، وأصر اني أرگب معاه وانه عايز يتگلم معايا في حاجه مهمة ووعدني انه مش هيأخرني … رگبت معاه لأني گنت حاسة بال من ناحيته عشان ظلمته قبل گده وشگيت فيه وهو شگله معملش حاجة و يمگن انا شوفته گانت تهيؤات وانها گانت بداية للي انا فيه دا دلوقتي ،،
گان معاه علبتين عصير فتحهم وگنا بنشرب عصير واحنا بنتگلم ،، گنا بنتگلم في گلام عادي ومش مهم لما حسيت نفسي دايخه اوووي وأعصابي بتروح ومش قادره أتحرك لدرجه علبة العصير وقعت ،، وحسيت الدنيا بتلف بيا جاامد وبيغمي عليا لما فجأه لقيت عيونه بقي لونها ابيض خاالص واتگلم بصوت وم : “” بگرة “”
وضحك ضحگة مة و …….. يتبع…
لتكملة القصة اضغط على الرقم 9 في الأسفل 👇