قصص

رواية سهر (أم البنات) كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم إسراء محمد

قلم فتح الباب
اياد : ازيك يا ماما
ناديه : الحمدلله ، مالك وشك مقلوب كده لي
اياد : مفيش
ناديه : اخلص احكي
اياد : اريج فسخت الخطوبه

ناديه : في داهيه هجوزك ست ستها واحلي منها
اياد : منين
ناديه : يعني اي منين
اياد : يعني هجيب فلوس الشقه اللي هتجوز فيها منين

ناديه : ما الشقه موجوده اهي يا ابني
اياد : مبقتش شقتي
ناديه بعدم فهم : اومال شقه مين

سهر بشماته : شقتي انا يا حماتي
ناديه : شقتك ازاي يعني
سهر : يعني ابنك كتبها بأسمي اي الغريب في كده

ناديه : الكلام ده صحيح يا اياد
اياد بحزن : اه يا امي
ناديه بصوت عالي : لي عملت كده
اياد : ده كان اتفاق بينا عشان تخرج اريج من الحبس
ناديه : حبس اي واي علاقه اريج ب سهر
اياد حكلها اللي حصل كله

ناديه بصدمه : ده كله يحصل وانا معرفش
اياد : اهو اللي حصل بقي

ناديه : انت غلطان يا اياد
اياد : غلطان في اي
ناديه : انك اتنازلت عن الشقه

اياد : كنت اعمل اي كنت عايز اخرج اريج بأي طريقه وهي مقدرتش ده
ناديه بصوت عالي : ما كانت تولع اريج المهم الشقه
سهر : صوتك ميعلاش في بيتي

ناديه : …….
اياد : كنت اعمل اي كنت عايز اخرج اريج بأي طريقه وهي مقدرتش ده
ناديه بصوت عالي : ما كانت تولع اريج المهم الشقه
سهر : صوتك ميعلاش في بيتي
ناديه : انتي بتتكلمي كده
سهر : اتكلم زي ما انا عايزه في بيتي ولو مش عاجبك كلامي اتفضلي من غير مطرود

ناديه بصدمه : انتي بتطرديني شايف مراتك
اياد : انتي ازاي تطردي امي من بيتي
سهر : انا مطرتهاش انا بقولها من غير مطرود ولو مش عاجبك انت كمان اتفضل معاها عشان ده بقي بيتي انا

وسابتهم تحت تأثير الصدمه ودخلت اوضتها
ناديه : شايف ركبتها علينا ازاي لا وكمان اي بتطردنا
اياد : انا هدخل اربيها

ناديه : بعد اي يا حيله ما خلاص اتمكنت من الشقه وانت بقي ملكش لازمه هنا
اياد : يعني اي يا ماما
ناديه بتريقه : يعني بكره تقعد في البيت وهي اللي تصرف يا حيله طالما اتمكنت من الشقه كده

اياد بصلها وسكت وهي سابته ومشيت
تاني يوم
مشيره راحت لسهر
مشيره : عامله اي
سهر : الحمدلله وانتي عامله اي
مشيره : الحمدلله ، عندي ليكي خبر حلو اوي

سهر : خبر اي
مشيره : احمد كلم صاحب المطعم اللي جنبه عشان تنزلي الشغل والراجل وافق
سهر : بجد

مشيره : اه والله بجد
سهر بفرحه : حلو اوي هنزل امتا
مشيره : بكره ان شاء الله

سهر : ان شاء الله
وبعدين سكتت فجأه ووشها قلب
مشيره : مالك ما انتي كنتي لسه فرحانه

سهر : هعمل اي في العيال وانا في الشغل
مشيره : أحمد قال للراجل علي ريتا والراجل وافق تاخديها معاكى ولو علي ديما وريما يا ستي يقعدوا معايا لحد ما ترجعي
سهر : وانتي ذنبك اي
مشيره : ذنبي أن ربنا رزقني بولدين ومرزقنيش بالبنات فعشان كده بحب بناتك يفضلوا معايا

سهر : ربنا يرزقك بالبنت اللي تملي عليكي البيت يا حبيبتي
مشيره : يارب يا حبيبتي

سهر : ممكن اسألك سؤال
مشيره : طبعاً اسألي

سهر : لو كان ربنا رزقك ببنات مش ولاد تفتكري رد فعل احمد كان هيبقي اي
مشيره بزعل علي صاحبتها : انا عارفه ان اجابتي هتضايقك لان اياد مش زي احمد

سهر : خلاص فهمت
مشيره : حقك عليا
سهر : انتي ملكيش ذنب بس هو لي احمد متكلمش معاه يمكن قلبه يحن
مشيره : والله يا بنتي احمد كان بيتخانق معاه كتير بسبب الموضوع ده وهو ولا هنا
سهر : ربنا ينتقم منها امه واخته هما السبب

مشيره : الله يسامحهم
سهر : يسامحهم بقي ولا ينتقم منهم مبقتش فارقه
وخلص اليوم من غير احداث

بس سهر كانت فرحانه انها هتنزل الشغل بس حاولت متبينش عشان اياد ميعرفش
تاني يوم

اياد كان مقرر ياخد اجازه ويحاول يدي نفسه فرصه انه يحب البنات ويحاول يرجع حياته مع سهر زي الاول
سهر صحيت ودخلت الحمام وصلت ولبست وخرجت

لتكملة القراءة اضغط عـLـى رقم 9 في الأسفل 👇👇👇

موقع كامسترو للسياحة العالمية من أفضل المواقع فى مجال السياحة انصح بزيارتة .
الصفحة السابقة 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24الصفحة التالية

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى