قصص

رواية قصتي انا جميع الفصول كاملة

منار عبد الله

لقيت الشاب اللي اسمه عمر ونادا علينا

يلا يامني هاتي الاخت وتعالي

روحت لقيته هو هو الشاب اللي كان راكب

جنبي في الطياره وقفت مكاني قالي اركبي متخافيش

ركبنا سياره مني وهو اللي كان سايق كان

بيتكلم مع مني علي التجهيزات والحفﻻت والمقابﻻت

وانا تايهه مش عارفه اللي بعمله صح وﻻ غلط

وانا ف اللي الهموم دي برفع عيني وف نفس

اللحظه لقيت عيون بتبصلي من المرايه

الاماميه سبحان الخﻻق عيون عسلي صافيه ورموش سوده وطويله وكثيفه ماشاء الله

وحسيت ان الثانيه او الثانيتين دول مدتهم سنين

رجعت لعقلي واستغفرت الله ياربي انا مش

ناقصه ذنوب استغفرك ربي وأتوب اليك وﻻ

حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم

فقت علي صوت مني وهي بتقولي

انزلي هنا وادخلي الفندق دا واسألي علي غرفه باسمك.

باسمي انا

ايوا يابنتي حجزتلك وانتي سرحانه علشان

مش هنعرف ننزل مع بعض.

ليه في ايه.

مفيش انتي قلقتي ليه بس عاشان المصورين

والصحفين لو نزلتي معانا هيبدأو سين وجيم

ودي مين وكدا يعني فهمتي يﻻ بقي انزلي

حاضر

ومشيت عند الاستعﻻمات وطلبو جواز سفري

و طلبو اني اكشف وشي علشا يتأكدو بس انا

رفضت فالبنت قالت

يامدام مش هينفع نأكد الحجز اﻻ لما اشوف وجهك

بس انا مقدرش اكشفه اقدام رجال.

ايو اسفه.

فطلبت من الشاب اللي واقف معاها انه يبتعد

علشان اكشف وشي.رفعت النقاب عن وشي

وببص للبنت لقيتها فاتحه بقها ومتنحه

انتي يانسه يانسه يااااختي.

اسفه اسفه اتفضلي الجواز.

وببص ورايا لقيت مني وعمر واقفين مع

الصحفين فقلت للبنت هو مين دا قالت.

دا الفنان المعروف عمر عبدالرحمن.

بس داباين عليه مشهور.

اكيد محدش ف الوطن العربي ميعرفوش.

فلقيتهم خلصو مع الصحفيين وجاين فقلت

للبنت هاتي رقم ومفتاح الغرفه اخدتهم ومشيت بسرعه

البنت وقفت مع بنت تانيه وبتحكيلها علي

جمالي وهي متعرفش ان ف حد سمع الحوار

لين.رزان شوفتي البنت اللي طالعه هﻻ جميله جدا وجماﻻ بياخد العقل.

رزان.هاي البنت المنقبه والله لو انا زلمه مابطلع عليها

لين.والله يابنتي هاي البنت بتجنن يابختو اللي بتصير مرتو.

سمع الكﻻم عمر واستغرب اما هيا بالجمال دا

امال ليه طلقها بالشكل دا سبحان الله

منى. عمر واقف كدا ليه

عمر. مش عارف حاسس ان رجلي مربوطه بالارض.

منى.اكيد من التعب وﻻ يمكن علشان منمتش طول

الليل اطلع ريح شويه وبعد كدا هصحيك

علشان نتغدي

عمر.هي البنت فين.

منى.بنت مين اه قصدك منار طلعت ترتاح.

بصي لما اصحي ابقي روحي هاتيها تتغدي

معانا وبالمره تطلع من اللي هيا فيه

اوكيه بوص

لما انا طلعت خلعت هدومي بس مخلعتش

همومي دخلت اغتسلت وصليت ونمت اكني بقالي سنين منمتش

كنت تعبانه موووت كان نفسي انام نمت بعد

مصليت الظهر وقرأت الورد اليومي وقلت

هنام لحد بكرا الصبح بس الساعه 3 لقيت

الباب بيخبط قمت وانا مرهقه مش قادره

افتح عنيا لبست اسدال الصﻻه

قلت مين لقيت صوت مني.

انا مني ياحبيبتي افتحي.

فتحت وانا مفتحه عين ومقفله عين وقلت

في ايه يامني بتخبطي عليا دلوقتي ليه هو النهار طلع.

منى:نهار مين يابنت……..بسم الله ماشاء الله تبارك الخلاق.

انا:في ايه يابنتي مالك…. قلتها وانا مش

واخده بالي انها اول مره تشوفني

مني:ﻻ بصراحه من حقك تلبسي نقاب اسفه

بس انتي ماشاء الله عليكي.

انا:ادخلي وبطلي كلام انتي اللي عنيكي حلوه

وعشان كدا شيفاني حلوه.انتي كنتي عايزه ايه.

منى:اه صحيح انا نسيت يﻻ ياحلوه علشان نتغدي.

انا:ﻻ انا مليش نفس سيبيني انام اصلي تعبانه

ومرهقه وحسه اني منمتش من زمان.

مني:ﻻ والله ابدا ﻻزم تيجي معايا وحالا عمر مستنينا تحت يﻻ.

انا:يستناكي انتي انما يستناني بتاع ايه.

منى:والله منا نازله اﻻ رجلي علي رجلك يﻻ بقي بﻻش دلع.

انا:امري الي الله بس مش هقعد معاه ماشي.

منى: ماشي ياستي بس اخلصي.

نزلت انا ومني تحت ولما شافنا جا ومشي قدامنا

وقال يﻻ يابنات.

قلت لو سمحت عايزه اكلم اهلي. بكلمه وانا ببص لﻻرض.

عمر: خﻻص ماشي اديني الرقم وانا اتصل بيهم.

انا:السﻻم عليكم ورحمة الله وبركاته.

محمد:وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

منار فينك يابنتي قلقنا عليكي انا وبابا عرفنا

باللي حصل من الندل دا انتي فين وبتعملي ايه طمنيني.

انا:اطمن يامحمد انا كويسه وان شاءالله ربنا

هيعوضني خير انا دلوقتي مع واحده اتعرفت

عليا ف المطار وان شاء الله يومين كدا وارجع

طمن بابا عليا قول له اني صابره ومحتسبه

هبقي اتصل بيك تاني ماشي ياحبيبي يﻻ بقي

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

وركبنا السياره ولقيت مني بتقولي.

لتكملة الخبر اضغط على الرقم 4 في السطر التالي 👇

موقع كامسترو للسياحة العالمية من أفضل المواقع فى مجال السياحة انصح بزيارتة .
الصفحة السابقة 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13الصفحة التالية

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى